Facinating & Deceptive Beauties

Wednesday 23 January 2013

Kenangan Zaman Sekolah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Apa khabar korang? Sihat? WO doakan korang semua sihat sejahtera. Pagi ini dalam perjalanan pergi ke tempat kerja, WO dengar topik pagi kat hot fm..Selalunya WO jarang-jarang dengar radio hot fm ni, tapi sebab topik pagi diorang best pagi ini, WO pun layan je la..Topik pagi ini adalah "Kantoi masa spot check di sekolah" (Errr..lebih kurang la tajuknya)..

Apa yang WO rasa agak lucu bila seorang pemanggil lelaki menceritakan yang dia terkantoi membawa alatan solek ke sekolah. Huhu..agak pelik kan bila seorang lelaki membawa make up pallet, lipsticks, mascara dan lain-lain ke sekolah. Huhu, kalau aku jadi pengawas yang buat checking masa tu, aku pun terfikir dan berfikir panjang apa la motif mamat ni bawa alatan solek ke sekolah..

Itu kenangan diorang, korang ada tak kenangan spot check masa sekolah dulu? Masa kat sekolah dulu WO pengawas sekolah dan kerja-kerja spot check ni dah jadi sebahagian keje WO la. Nak cerita pasal kantoi memang tak pernah la sebab kami-kami pun yang buat spot chek, tambahan pula WO ni pengawas yang berdisiplin..hehehe (Sila jangan muntah yea..hehehe).


Waktu buat spot check memang macam-macam la yang kami jumpa lebih-lebih lagi kat kelas-kelas budak nakal. Tapi dalam banyak-banyak barang yang WO jumpa, ada satu barang yang WO jumpa dan buat WO terkedu dan macam tak percaya. WO jumpa satu sampul surat yang tertulis nama WO. Masa tu terfikir, siapa punya beg ni dan kenapa ada surat untuk WO dalam beg dia? Lama jugak la termenung dan WO buat keputusan untuk tinggalkan aje surat tu.

Esok pagi, WO terkejut sekali lagi bila surat tu ada kat bawah meja WO dan ada nota, kenapa tak ambil surat tu semalam? Berdebar-debar WO buka dan baca surat tu, sekali surat cinta. Boleh pengsan WO baca surat cinta dia. Sejak daripada itu, bila WO ditugaskan buat spot check kat kelas si pemberi surat WO akan tolak sebab setelah dia hantar surat tu pada WO, kat dalam bas sekolah masa pergi dan balik sekolah dia usha dan ngorat WO sampai WO fobia dengan dia..


Mesti korang ada pengalaman yang lagi menarik kan masa zaman sekolah korang dulu-dulu..Apapun, sekarang semua tu jadi kenangan indah zaman persekolahan.

10 comments:

  1. wah,,dapat eurat cinta tu.. hahaha, tu sememangnya kenangan yang terindah tu..hehehe

    ReplyDelete
  2. Boni Kacak : Surat cint..kahkahkah..bila dah habis sekolah ni jumpa dia balik, dia pun malu2 kucing..hehehe

    ReplyDelete
  3. wah, jadi skrg mcm mana lah sudah crita lelaki tuh? hehehe

    ReplyDelete
  4. salam WO Orchid :)

    salam maulidur rasul...:)

    mesti WO Orchid ni cun kan? sbb tu ada org jatuh hati dlm diam sampai sanggup tulis surat cinta...bukan senang nk buat tu melainkan bila hati dah betul2 suka jer... :D

    ReplyDelete
  5. Cahaya Zaque : Sekarang ni masing-masing dah dewasa dan WO rasa dia pun malu kot teringat apa yang dia buat. Tapi bila WO tau tentang surat cinta tu, kalau boleh WO akan elak dari jumpa @ terserempak dengan dia..hehe

    ReplyDelete
  6. Ayie Abas : Alhamdulillah, WO dilahirkan cukup sifat tapi kalau kata cun tu tak la kot..biasa-biasa je..Masa tu masing2 tak matang, tu dia berani buat semua tu..hehehe..

    ReplyDelete
  7. betul...andai dapat diputarkan waktu...teringin remy nak zaman tu....byk kenangan yg melekat dihati.....

    ReplyDelete
  8. Remy : Dulu-dulu kita tak rasa bahawa apa yang kita lalui manis, masam, pahit, kelat akhirnya semua menjadi kenangan yang sangat sukar untuk ditukar ganti

    ReplyDelete
  9. hahaha spotcheck yg romantik

    ReplyDelete
  10. Hehe kena buat satu belog lain kalau nak cerita kenangan zaman sekolah ni :)

    ReplyDelete

Theme images by johnwoodcock. Powered by Blogger.

© Wild Orchid, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena